Social Icons

.

Pages

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

15 Ekim 2012 Pazartesi

FIRINDA KABAK TATLISI



Rahmetli babamin encok sevdigi tatliydi kabak tatlisi.Sonbaharda bahce isleri tamamlanir,kislik kabaklar ve bal kabaklari toplanir ve mart ayina kadar güzelce muhafaza edilerek kullanilirdi.
Kislik kabaklarla kavurmali,,eksili meftuneler yapilirdi ya da kabak kizartmalari,zeytinyagli kabak yemegi yapilirdi.Balkabaklarinin ise tatlisi yapilirdi.Kabak tatlisini hic sevmezdim ozamanlar.Cok pistigindenmiydi neydiyse yemezdim.Gerci simdide benim cocuklarim yemiyorlar yaaa,tadina bile bakmiyorlar.Cocuk olmak böyle birsey iste,saglikli yiyecekleri yememek......
Rahmetli Babacigimi da Can Yücel`in "Hayatta Ben En Cok Babami Sevdim" siiriyle rahmetle anayim......Nasil olsa birgün kavusacagiz........

Firinda Kabak Tatlisi,
2 kilo kislik kabak (Balkabagi degil,onunlada denedim ama ayni sonucu alamadim)
3 su bardagi seker
ceviz
Kabaklar soyulur yikanir ve istenilen bicimde dogranir
Firin kabinin icine konur ve üzerine sekeri ilave edilir
3-4 saat bekletilen kabaklar sulanmis olacaklardir,200 dereceli firinda kabaklar pisinceye kadar
pisirilir.Suyu iyice kalinlasmis olacaktir ve kaldikca da baklava serbeti gibi bir tad alacaktir
Soguyan kabaklarin üzerine bol ve de irice cekilmis cevizler dökülerek servisi yapilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızı Beğenmenizle
Mutluluk Duyarız